pin   SIEDZIBA Żuromin: Kościuszki 64, Lidzbarska 60, Mławska 91

telefon +48 607 647 633  

O zakładzie pogrzebowym Dariusza Budki w Żurominie

Zakład ten od 1974 roku prowadzili rodzice mojej żony. Od 1997 roku jesteśmy jego spadkobiercami. Od tego czasu pobudowaliśmy 4 domy pogrzebowe. Pierwszy powstał dom pogrzebowy w Żurominie przy ul. Mławskiej następnie pobudowaliśmy domy pogrzebowe w Bieżuniu i Lubowidzu natomiast czwarty dom pogrzebowy powstał w Żurominie przy ul. Lidzbarskiej na przeciw parafialnego cmentarza.

Siedziba firmy w której załatwiane są wszelkie dokumenty i formalności pogrzebowe znajduje się w centrum Żuromina przy ul. Kościuszki 64.

Zatrudniamy wykwalifikowanych pracowników, którzy w sposób profesjonalny podchodzą do swojej pracy, z ogromną empatią do rodzin jak też z wielkim szacunkiem do Osób Zmarłych. Są to osoby które cechuje wysoka kultura osobista, skromność, uczciwość oraz troska o jak najwyższy standard wykonywanych usług.
Posiadamy kilka karawanów pogrzebowych typu mercedes które są niezbędne podczas transportu jak też podczas ceremonii pogrzebowej. Dysponujemy transportem do przewozu kwiatów, wiązanek i wieńców.

Śmierć bliskiej osoby to zawsze niezwykle trudne przeżycie. W głowie kotłuje się wiele myśli i wspomnień. Cierpimy z powodu straty, bo bardzo trudno jest pogodzić się z przemijaniem. Niestety nawet w tych ciężkich chwilach, musimy pamiętać, że aby móc zorganizować pogrzeb, będziemy musieli dostarczyć odpowiednie dokumenty, bez których pochówek nie będzie możliwy. W dzisiejszym wpisie przedstawimy dokumenty niezbędne do organizacji pogrzebu w naszym kraju.


LISTA NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW:

  • Karta zgonu – jest to pierwszy dokument, który otrzymujemy od lekarza po stwierdzeniu zgonu. Jeżeli śmierć nastąpiła w szpitalu, taką kartę wystawia lekarz. Jeśli śmierć nastąpiła poza szpitalem (np. w domu), to karta zgonu będzie wystawiona przez lekarza rodzinnego albo lekarza Pogotowia Ratunkowego. Karta jest bardzo ważnym dokumentem, ponieważ bez niej nie otrzymamy aktu zgonu.
  • Akt zgonu – oficjalny dokument wystawiany przez Urząd Stanu Cywilnego, którego zadaniem jest rejestracja zgonu. Bez aktu zgonu niemożliwe jest zorganizowanie pochówku i otrzymanie zasiłku pogrzebowego. Zazwyczaj robią to najbliższe osoby, czyli dzieci zmarłego, jego współmałżonek, najbliżsi krewni, osoby, które mieszkały razem w nim w jednym lokalu albo osoby, które były świadkiem jego śmierci. Wybierając się do USC, w celu otrzymania aktu zgonu, należy pamiętać, aby zabrać ze sobą kilka dokumentów, które będą niezbędne do jego wystawienia. Koniecznie trzeba przy sobie mieć: dowód osobisty zmarłego oraz kartę zgonu.

nagrobek


JAKIE DOKUMENTY BĘDĄ POTRZEBNE W ZAKŁADZIE POGRZEBOWYM?


Kiedy załatwimy już wszystkie formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego, trzeba udać się do zakładu pogrzebowego, gdzie również trzeba będzie przedstawić odpowiednie dokumenty, które umożliwią nam zorganizowanie ceremonii pogrzebowej. Zakład pogrzebowy będzie potrzebował: aktu zgonu osoby zmarłej, legitymacji ZUS lub KRUS — chodzi o nr świadczenia (o ile mamy pobrać zasiłek pogrzebowy 4000 zł na poczet pokrycia kosztów pogrzebu), dowodu osobistego osoby załatwiającej pogrzeb i dowodu osobistego osoby zmarłej, jeżeli osoba zmarła pracowała, to potrzebne jest zaświadczenie z pracy o okresie zatrudnienia i że były odprowadzane składki emerytalno-rentowe. Jeżeli osoba zmarła była bezrobotna, wówczas niezbędne będzie zaświadczenie z pracy osoby załatwiającej pogrzeb spokrewnionej z osobą zmarłą.

Obecnie zasiłek pogrzebowy wynosi 4000 zł. W przypadku, gdy pogrzeb będzie wynosił poniżej tej kwoty, różnica zostanie wypłacona rodzinie osoby zmarłej przez Zakład Pogrzebowy Dariusza Budki.

Do zakładu pogrzebowego trzeba dostarczyć również ubranie dla zmarłego. W przypadku jego braku nasza firma posiada "od ręki" duży wybór ubrań dla kobiet i mężczyzn. Można również dostarczyć zdjęcie papierowe lub cyfrowe (e-mailem) zmarłego w celu umieszczenia jego wizerunku na nekrologu i przy trumnie w domu pogrzebowym.